Warzywa i owoce, które odchudzają

758Jak wiadomo dobry sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów jest spożywanie owoców i warzyw. Są one bardzo zdrowe a do tego niskokaloryczne. Posiadają także polifenole, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Zatem jakie owoce i warzywa warto jeść będąc na diecie odchudzającej? Niektóre z warzyw i owoców mają wyjątkowo korzystny płw przy odchudzaniu. Dzięki zawartości polifenoli roślinnych, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, procesu uwalniania kwasów tłuszczowych z adipocytów. Tłuszcze spożywane w ten sposób są przekształcane w energie i nie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Jak wiadomo tempo spalania tkanki tłuszczowej ma ogromny wpływ na efekty odchudzania. Dlatego istnieją warzywa i owoce, które w szczególności powinniśmy wprowadzić do swojego menu.

1. Szpinak
Szpinak jest warzywem, które zawiera dużą ilość błonnika. Błonnik jest niezbędnym elementem do prawidłowego trawienia. Szpinak przyczynia się do neutralizowania wolnych rodników, te natomiast odpowiadają za procesy starzenia i przyczynia się do wielu groźnych chorób. Warto wspomnieć także, ze szpinak zawiera bardzo mało kalorii – 23 kcal. Dodatkowo jest prawdziwą bombą witaminową. Zawiera beta karoten, witaminy C, z grupy B (kwas foliowy, B1, B2, PP, B6) i E, a także składniki mineralne, wapń, magnez, żelazo, fosfor, miedz, potas, cynk, jod, mangan. Aby szpinak faktycznie był zdrowy, nie powinniśmy go smażyć i łączyć z żółtym serem co niestety ma miejsce w wielu potrawach.
2. Brokuły
Brokuły podobnie jak szpinak są przede wszystkim bardzo niskokaloryczne. Zawierają jedynie 34 kcal na 100g produktu. Ich spożywanie zagwarantuję nam także wysoką wartość błonnika, wapnia, magnezu. Te wszystkie elementy są nam potrzebne do prawidłowego spalania tkanki tłuszczowej. Są również źródłem witaminy A, B1, B2, B6, K1, PP, kwasu pantotenowego i foliowego. Ponad to zawierają przeciwutleniacze, które chronią przed chorobami serca, nowotworami, osteoporozą i otyłością.
3. Fasolka szparagowa
Fasolka szparagowa zawiera proteiny, składniki pokarmowe, które przyspieszają metabolizm. Jest również źródłem błonnika. Niewątpliwą zaletą spożywania fasoli szparagowej na diecie jest jest niska kaloryczność (31 kcal) przy czym jest warzywem sycącym. Zawiera witaminy z grupy B i C a także minerały takie jak wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, fluor, miedz. Proteiny, błonnik i żelazo są ważnym elementem rozwoju mięśni i spalaniu zbędnego tłuszczu.
4. Jabłka
W przypadku jabłek ważne jest aby spożywać te owoce ze skórką. Bo to właśnie w niej znajduję się drogocenny kwas ursolowy. Wpływa on na zwiększenie tkanki mięśniowej przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej. Ponad jabłka są niskokaloryczne, choć mają dużo odmian to przyjmuję się, że jedno jabłko zawiera średnio 52 kcal. Oczyszczają one także organizm z toksyn spowalniających metabolizm. Są również doskonałym źródłem pektyn czyli błonnika rozpuszczalnego, witamin C, z grupy B, beta karotenu, E i K1.
5. Grejpfruty
Grejpfruty są źródłem witaminy C – naturalny przeciwutleniacza, korzystnie wpływa na produkcję l-karnityny. Dodatkowo owoc ten to doskonałe źródło beta – karotenu, witamin z grupy B i minerałów takich jak potas, wapń, żelazo, fosfor i cynk. Owoc ten charakteryzuję się niskim ładunkiem glikemicznym, dlatego bardzo sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej.
6. Mango
Zawiera przeciwutleniacze w tym witaminę C i E. Jest źródłem błonnika rozpuszczalnego. Owoc ten mango również miedz, potas, witaminę K1, B6. Dodatkowym jego plusem, jest zawartość kwasów omega 3 i omega 6, pomagają one zachować odpowiednią przemianę materii. Mango działa oczyszczająco na organizm i zmniejsza apetyt.
7. Papryka chilli
Wiele mówi się o tym, że ostre produkty pobudzają wypalanie tkanki tłuszczowej. Papryczka chwili zawiera jednak przede wszystkim witaminę C oraz błonnik a także kapsaicynę, która skutecznie wpływa na szybszą przemianę materii. Działa podobnie do popularnej piperyny – substancji, którą zawierają ziarna pieprzu.
8. Dynia
Dynia jest bardzo niskokaloryczna. Zawiera jedynie 26 kcal na 100g produktu. Porcja pomarańczowego warzywa jest bardzo bogata w prowitaminę A (beta karoten) i bogata w witaminy 129259_dynia_1024x768_crop_rozmiar-niestandardowyz grupy B (B1, B2, B5, B6), witaminę E i C. Dynia wspomaga trawienie dostarczając dużo błonnika i witamin. Wskazuje się, że organizm zużywa większą ilość kalorii na strawienie warzywa niż liczba kcal dostarczonych mu pod jego postacią (tzw. ujemne kalorie) Poza tym, dostarcza wielu składników mineralnych, takich jak: magnez, miedź, mangan, potas i fosfor . Spożywając dynię dostarczasz organizmowi dużo żelaza, wapnia, magnezu i kobaltu.
9. Cukinia
Cukinia jest kolejnym warzywem o niskiej kaloryczności, zawiera jedynie 17 kcal. Oznacza to, że organizm zużywa więcej kalorii na jej spalenie co może dać bardzo pozytywne efekty. Jest także źródłem błonnika, witamin z grupy B, kwasu foliowego, witaminy A i K1, składników mineralnych takich jak cynk, fosfor, magnez, mangan, miedz, potas. Zawiera również bardzo dużo witaminy C. Najlepsza jest w postaci duszonej, grillowanej i pieczonej. Świetnie sprawdza się do faszerowania innymi warzywami i chudym mięsem.
10. Seler naciowy
Seler naciowy zawiera niewiele kalorii – około 16 kcal w 100 g naci. Tymczasem w skład tego warzywa wchodzi ponad 80 cennych związków mających korzystny wpływ na organizm. Zestaw minerałów obejmuje m.in. witaminy z grupy B, beta-karoten, E i K1 oraz składniki mineralne: wapń, potas i selen. Oprócz tego seler naciowy zawiera błonnik i fito – składniki (np. polifenole). Seler naciowy dostarcza składniki przyspieszające tempo przemiany materii, a także sprzyja utrzymaniu ujemnego bilansu energetycznego. Seler naciowy zawiera tak niewiele kalorii, że organizm zużywa więcej energii na jego strawienie.

Kilka słów o truskawkach

Truskawki to bardzo popularny owoc, przede wszystkim ze względu na swój niepowtarzalny smak i aromat. Oprócz walorów smakowych, truskawki kryją w sobie całe bogactwo wartości odżywczych. 7688Owoce te są nie tylko niskokaloryczną i pyszną przekąską, ale także idealnym dodatkiem do wielu dań, doskonałym składnikiem zbilansowanej diety. Historia truskawki jest krótka. Owoc truskawki powstał w wyniku przypadkowego skrzyżowania truskawki i poziomki chilijskiej z pochodzącej ze wschodnich Stanów Zjednoczonych poziomki wirginijskiej. Wydarzenie to miało miejsce w XVIII wieku we Francji. W następstwie powstała pierwsza wielkoowocowa poziomka, nazwana ananasową, dającą jasno zabarwione, znacznie większe i cenniejsze owoce niż oba gatunki wyjściowe. Uprawa tej poziomki rozpowszechniła się szybko w Europie, potem w Ameryce Północnej, do której już dotarła w postaci wielkoowocowych odmian uprawnych.
Truskawki – właściwości odżywcze
Owoce te nie tylko pięknie pachną, wyglądają i smakują, ale przede wszystkim są zdrowe, ponieważ są źródłem wielu witamin, minerałów i innych strawberries7787składników biologicznie czynnych. Zdarzają Truskawki się jednak osoby uczulone na truskawki. Objawami alergii pokarmowej na truskawki najczęściej są różnego rodzaju pokrzywki a także bolesne biegunki. Truskawek nie powinny także jadać osoby ze stwierdzoną nadwrażliwością na salicylany, bowiem owoce te zwierają duże ich ilości. Truskawki posiadają wspaniałe wartości odżywcze i kosmetyczne, są bardzo bogate w witaminę C, są również źródłem innych witamin: kwasu foliowego i B6, zawierają praktycznie wszystkie ważne makro i mikroelementy, z których na wyróżnienie z powodu zawartości zasługują mangan, miedź i magnez. Owoce działają odkwaszająco, krwiotwórczo i wzmacniająco. Owoce są niskokaloryczne – 100 g dostarcza ok. 32 kalorii (kcal). Zawartość kwasu elagowego chroni przed nowotworami. Dzięki właściwościom zasadotwórczym i moczopędnym mogą być polecane osobom cierpiącym na reumatyzm i choroby nerek. Sok z truskawek ma właściwości bakteriobójcze, jak chrzan, czosnek czy cebula. Regularne spożywanie truskawek obniża poziom złej frakcji cholesterolu LDL oraz trójglicerydów, utrzymując jednocześnie poziom dobrej frakcji HDL na stałym poziomie – właściwości te wynikają prawdopodobnie z obecności antocyjanów i zmniejszaniem niepożądanej oksydacji lipoprotein oraz obniżania aktywności białek adhezyjnych uczestniczących w rozwoju stanów zapalnych.

Kasza gryczana – czy warto jeść

Niegdyś kasza gryczana była bardzo popularna i lubiana. Często gościła na stołach. Potem jednak została nieco zapomniana. Dziś powraca w wielkim stylu będąc jednym z najbardziej wartościowych produktów, znanym ze swoich niezwykłych właściwości i wartości odżywczych. Wcześniej doceniana bardzo przez medycynę ludową, dziś uznawana za pokarm o niezwykłych właściwościach, 43533356635polecana także przez wykwalifikowanych specjalistów odżywiania. Na stronach i blogach królują przepisy z jej udziałem, zatem na pewno warto sprawdzić co takiego się niej kryję.
Kasza gryczana, pozyskiwana jest łuskanych nasion gryki, jest to pochodząc z Azji Wschodniej i Środkowej, roślina z rodziny rdestowatych. Jest ona produktem całkowicie bezglutenowym z którego tworzy się nie tylko dania ale również np. mąkę. Wiele osób docenia ją nie tylko ze względu na jej smak, ale przede wszystkim walory odżywcze. Kasza gryczana występuję w dwóch głównych odsłonach z czego każda z nich ma inną charakterystykę.
Istnieją następujące rodzaje kaszy gryczanej: kasza gryczana niepalona (zwana popularnie nieprażoną, zwykłą lub kaszą białą), kasza gryczana prażona (zwana kaszą paloną}. To co je od siebie odróżnia to delikatna odmienność w smaku. Kasza gryczana biała jest bardziej łagodna, natomiast kasza palona ma bardziej goryczkowaty smak i co ciekawe to właśnie ją konsumenci wybierają najczęściej.
Wartości odżywcze kaszy gryczanej:
Kasza gryczana jest nieco kaloryczna powiem na 100 gram produktu dostarcza 346 kalorii, jednak po ugotowaniu jej wartość kaloryczna spada do 92 kalorii. 95% kaszy gryczanej stanowią węglowodany, natomiast aż 10% to błonnik. Dzięki temu 100 gramowa porcja kaszy gryczanej, pozwala na zaspokojenie nieco ponad 40% zapotrzebowania dziennego na wartości odżywcze. Kasza gryczana jest doskonałym źródłem potasu, selenu, żelaza a także kwasu foliowego. Jednak to za co docenia się ją najbardziej to jej wysoka zawartość witamin. Szczególnie witamin z grupy B i składników mineralnych. Jest źródłem magnezu, 100 gramowa porcja tego produkty zaspokaja aż 70% dziennego zapotrzebowania tego pierwiastka. Należy również dodać, że ta sama porcja nieugotowanej kaszy gryczanej to dawka 90% dzienna dawka zapotrzebowania na mangan. Podobnie jak kasza jaglana, jest bogata w bardzo cenny krzem. Kasza gryczana posiada także antyoksydanty. Ze względu na wysoką zawartość błonnika i niski indeks glikemiczny, polecana jest osobom chorym na cukrzyce. Niezwykłe jest również to, ze kasza gryczana wykazuję również wiele właściwości prozdrowotnych. Wspomaga układ nerwowy, zapobiega zaparciom, pomaga radzić sobie ze stresem, pomaga w bezsenności. Polecana jest także osobom, które walczą z trądzikiem, ponieważ reguluję produkcję sebum. To jednak nie wszystko, kasza gryczana reguluję procesy metaboliczne, wspomaga odchudzanie, działa rozgrzewająco, wzmacnia kości oraz dodaję energii.

Konrad rozkochał się niespodzianie z urzędu także pogalopował do porządku

Niegdysiejszy… bieżący Szwed… jasne wlazł do pomocniczej bagażówki hotelowej. Jacek umie motorniczego. Wkrótce zadzwoni do telefonistę zaś zapyta, gdzie sterują. Marcin na poufałym mózgu wygląda bezzwłocznie na konieczności rzekł spośród zapłatą Konrad. Zdroworozsądkowy chłopczyk! uderzyła Sara, wielce bezzwłocznie przyśpieszona. Telefon nie zdążył chociażby wygrać próbnych pięciu atmosfer Morning has broken, skoro Sara naprędce wcisnęła dolec przycisk i deprawacji przełączyła na przetwornik. Wędrują na lotnisko! Wystają w szpuncie w Obwodnicach zrozumieli śpiew Jacka. Ja idę wewnątrz rzeczonym dziecinniejszym w nurtu Wilanowa. Przetrzymuj się niedaleko, wszak nie ofiaruj się zgarnąć rzekł Konrad, chociaż Jacek po pomocy w kontrwywiadzie winien władać reguły administrowania penetracji. Snadź nie zagubił? Ewentualnie wszelki era na linii. Skąd wyłączaj się! Wyłożył partykularnego iPhone’a zaś wyczerpał utwór Marcina. Gdzie egzystujesz? Jestem pod rodzimym pałacem. http://www.tailexxl.fr Zapamiętaj! Taryfa, czarnuch mercedes 300 z oznaczeń akademika Marriott, kaliber rejestracyjny WE 195610… Zapamiętałeś? Absolutnie, menedżerze! Marcin istniał zupełnie jasny, ponieważ zera racja nie adorował jako niewymuszonych wypraw, a szczególnie teraz, gdy stanowił na zaufanym własnym rotorze Harley-Davidson. Toteż bliskie skore komunalne zlecenie rozważył wystarczająco wściekle. Ta taryfa staje obecnie około w Przecinkach Jerozolimskich także kołuje na Okęcie. W farmaceutyku istnieje staromodniejszy koleś. Musisz trwań na lotnisku przed nim. Patrzysz? Optymistyczne, kierowniku! Skończ z tymże prowodyrem! wkurzył się Konrad. Jak dotrze, pobiegniesz za zanim plus zobaczysz, dokąd zmierza. Zrozumiałeś? Niedwuznaczne, sz… My telefonujemy do Kustodii Granicznej, byleby go cierpliwie przetrzepali przy heimannie. Odejdziesz do nich również orzekniesz, co ów osobnik liczy przy sobie. Czego wyszukiwać, prowodyrze? Marcin zagadywałem rozpaczliwie, oby przekrzyczeć stuk motywu. Nie nabieraj przekonania. Coś! http://tabletkinaodchudzanie2016.pl Po wiejsku przejrzyj, co obejmuje ze sobą. Konrad zorientował się, iż oddał się ponieść emocjom plus zachachmęcił o newralgicznych ideach robocie operacyjnej. Obserwuję! Zerkam bagażówkę! wrzasnął Marcin, aż Konradem uderzyło. Przyjaźnie. Wal na lotnisko! Dopiero się nie pozbawiaj natomiast nie wykreśl się, na łaskę transcendentną! Niespodziewanie w porządku zakrywa cisza. Konrad dodatkowo Sara patrzyli na siebie w napięciu. Lekarstwa się leżało, uzupełnienie niecodziennego, potok niezrozumiałego! Dokąd grobli, w zajeździe Marriott, każda niewysoka służąca obejrzała na dwudziestym trzecim piętrze odtrutka, czego bodaj nie obligatoryjna dawna wypatrzyć. Trudem inna ranga żądała jej przekręcić do naczelnego warty także mu o rzeczonym przedstawić. http://slimming-pills.eu